Õnneseene rühma õpetajatega saab ühendust alates 10.augustist.
Palun leppige harjutama tulemise aeg eelnevalt õpetajaga kokku, helistadesnumbril58354110
Et pakkuda Teie lapsele harjutamise ajaperioodil rohkem tähelepanu ja turvatunnet on arvestatud, et nädala kohta saab sõimega harjutama tulla maksimum 2 last.
Meelestage ennast ja last positiivselt. Laps tunnetab vanema ebakindlust , mis omakorda raskendab lapse kohanemist lastesõimes.
Varuge sõimega harjutamiseks 1-2 nädalat aega.
Sõimeeluga peaks laps harjuma järk-järgult. Esialgu peaks tutvuma laps rühmaruumi ja töötajatega. Esimestel päevadel jätke laps sõime paariks tunniks 9.00-11.00
Magama jääb laps alles siis, kui on enamuse hommikupoolikust rahulik ja nõus sööma.
Lapsevanemad ei tule lastesõime sisse,vaid lapse üleandmine käib ukselt.
Lapsevanemad ei viibi mänguväljakul ega mänguväljakut piirneva aia taga, sest see annab lapsele segaseid märke.
Mõistke sõimelast, kui ta elab kodus oma päevapingeid välja
Muretsege lapsele parajad riided ja jalatsid, mida lapsel on hea käsitleda (näiteks krõpsudega sandaalid)
Body mitte panna,sest raskedab potil käimist.
Jälgige, et lapse kapis oleks alati vahetusriideid, vajadusel mähkmed ja niisked beebirätid , musta pesu jaoks kilekott, kamm ja tüdrukutel ka juuksekumme (pikemate juuste puhul).
Kui lapsel on allergia mõne toiduaine suhtes või ta vajab mingis osas erihoolt (krooniline haigus, õrn nahk, higistamine, tundlikud kõrvad, silmad jne)teavitage sellest õpetajat
Koduseid mänguasju lastesõime kaasa ei võta!
Kindlasti kodus harjutada lapsega kätepesu!
Palume rühma tuua 1 taskuga kilepõll ja pakk salvrätte!
Kõik haigustunnustega (palavik, nohu, köha, nõrkus, halb enesetunne) lapsed saadame KOHE KOJU!
Sellel nädalal räägime erinevatest ametitest ning nende töökohustustest.
Hommikuringi luuletus:
Hommik käes, kaunis päev (samal ajal patsutades jalgadele)
Siin vaid rõõmsaid lapsi näen ( näppudega näitamine kuidas on rõõmus laps)
Hommik käes, kaunis päev (samal ajal patsutades jalgadele)
Lööme tervituseks kokku käed (plaks)
Hommikuringi järgi toimub ilmavaatlus
Ilmavaatlus- mis ilm on ? ( kas õues on päike? Kas õues sajab lund? Kas õues sajab vihma? Kas õues on pilves? Kas õues on tuul?)
Esmaspäev(11.mai)
Täna tutvume erinevate ametitega. Abi materjaliks on allolev video.
Teisipäev (12.mai)
1.Laul "Kevade tulek"
Voolavad, voolavad kevadised veed,
kevadised veed, kevadised veed.
Metsas väike linnukene pesa teeb.
Metsas väike linnukene pesa teeb.
Laulavad, laulavad linnukeste suud,
linnukeste suud, linnukeste suud.
Pungad juba puhkenud on igal puul.
Pungad juba puhkenud on igal puul.
Õitsevad, õitsevad lilled aasa peal,
lilled aasa peal, lilled aasa peal.
Saabunud on kevade- nii rõõmus ja hea.
Saabunud on kevade- nii rõõmus ja hea.
Kiisude tants "Kiisud keerutavad tantsu"
Kiisud keerutavad tantsu, kiisul pehme samm.
Kiisud keerutavad tantsu, tam-tam-tam tiri-tam.
2x Käpad aina plaksutavad rütmi,
hüppab sabaots.
Üles-alla, pikali ja kükki,
kukun maha- pots!
Kiisud kiigutavad vurre, kiisul pehme samm.
Kiisud kiigutavad vurre, tam-tam-tam tiri-tam.
2x Käpad aina plaksutavad rütmi,
hüppab sabaots.
Üles-alla, pikali ja kükki,
kukun maha- pots!
Kolmapäev (13.mai)
Täna arutage lapsega, mis töid saab teha arvutiga. Kui Teie enda töö on seotud arvutiga siis näidake,millised tööasju te teete seal.
Kunstitegevus: meisterdage vanast papist või karbist sülearvuti.
Neljapäev (14.mai)
Täna räägime arsti ametist ja arst tööriistadest. Abimaterjaliks on allolev video.
Reede (15.mai)
Täna räägime kokast ning tema tööriistadeks. Abimaterjaliks allolevad pildid.
Kätte on jõudnud maikuu ning sellel nädalal
keskendume pere teemale.
Hommikuringi luuletus:
Hommik käes, kaunis päev (samal ajal
patsutades jalgadele)
Siin vaid rõõmsaid
lapsi näen ( näppudega näitamine kuidas on rõõmus laps)
Hommik käes, kaunis
päev (samal ajal patsutades jalgadele)
Lööme tervituseks
kokku käed (plaks)
Hommikuringi järgi toimub ilmavaatlus
Ilmavaatlus- mis ilm on ? ( kas õues on päike? Kas
õues sajab lund? Kas õues sajab vihma? Kas õues on pilves? Kas õues on tuul?)
Esmaspäev (4.mai)
Täna õpime mõisteid suur-väike; pikk-lühike. Selleks
kogunege perega kokku ning pange end näiteks vanuse või pikkuse järgi ritta
ning arutlege, kes on vanem, kes noorem, kes pikem, kes lühem.
Teisipäev (5.mai)
Selle nädalane muusikategevused.
1.Kuulake/ vaadake/laulge kaasa "Lotte laul emale"
Küll on hea, et emad loodi, üsna oma laste moodi.
Koer koos kutsikaga haugub, kiisupoja seltsis näugub,
süda pisi enesel, ema vastu on nii hell.
Ref.: Emadepäev on imedepäev, kui õitseb ja haljendab maa,
lõhnab nüüd lill ja heliseb pill ja lõppeda laulud ei saa.
Kalliks talleke peab lammast, karu hoolib oma mammast.
Teame meie, teame nemad- kõigist kallimad on emad.
Sellepärast täna me emmesid koos täname.
Ref:Emadepäev on imedepäev, kui õitseb ja haljendab maa,
lõhnab nüüd lill ja heliseb pill ja lõppeda laulud ei saa.
2.Tantsime koos emaga- tants "Kükita"
Kolmapäev (6.mai)
Täna on käes teha liikumist. Laps peab liigutusi tegema järgi video järgi.
Neljapäev (7.mai)
Täna uurime, mis asjad on emal meigikotis. Abimaterjaliks on allolev video.
Tänane kunstitegevuseks on kleepetöö "Ema meigikott". Selleks lõigake välja erinevad kosmeetikatoodete pildd ernevatest reklaammaterjalidest. Samuti lõigake välja kosmeetikakoti kuju. Las laps kleebib kosmeetikatooted meigikotile.
Reede (8.mai)
Kuna pühapäeval on emadepäev siis arutleme lapsega antud päevast. Meisterdage koos üks tore kaart ning küpsetage midagi koos.
Kätte on jõudnud jälle uus nädal ning sellel nädalal
keskendume perekonna teemale
Hommikuringi luuletus:
Hommik käes, kaunis päev (samal ajal
patsutades jalgadele)
Siin vaid rõõmsaid
lapsi näen ( näppudega näitamine kuidas on rõõmus laps)
Hommik käes, kaunis
päev (samal ajal patsutades jalgadele)
Lööme tervituseks
kokku käed (plaks)
Hommikuringi järgi toimub ilmavaatlus
Ilmavaatlus- mis ilm on ? ( kas õues on päike? Kas
õues sajab lund? Kas õues sajab vihma? Kas õues on pilves? Kas õues on tuul?)
Esmaspäev ( 27.aprill)
Täna vaadake enda pere fotoalbumeid ning arutlege, kes
Teie perre kuulub. Palu lapsel nimetada erinevaid pereliikmeid: ema, isa, vend,
õde, vanaisa, vanaema, tädi, onu.
Kunstitegevusena tehke kas käetrükki või joonistage
pliiatsiga iga pereliikme käejälg paberile.
Teisipäev(28.aprill)
Täna arutleme milliseid töid peame me kodus
tegema. Näiteks koristamine, triikimine,
söögi tegemine, pesu pesemine. Abiks pildimaterjal
Kolmapäev (29.aprill) Selle nädalased muusikategevused:
1.Tervituslaul "Hommik algab lauluga"
Hommik algab lauluga, lauluga, jah, lauluga! (lehvitame ühe käega)
Hommik algab lauluga, lauluga, jah, lauluga! (lehvitame teise käega)
Ikka rõõmsa tujuga ( plaksutame), pai ja kalli-kalliga (sõna "pai" ajal teeme pai ja "kalli-kalli" ajal kallistamise liigutus)
Ikka rõõmsa tujuga (plaksutame), pai ja kalli- kalliga! (pai ja kallistamise liigutus)
2.Pillimäng- marakas
Selles laulus vaheldub muusika vaikusega, mistõttu on väga sobiv laul lapse tähelepanu ja reaktsioonikiiruse harjutamiseks.
Kui muusika mängib- mängime pilli / kui muusika vaikib- pill on tasa (paneme sõrme suu juurde, teeme "tššš")
(Maraka meisterdamiseks sobivad väga hästi tühjad üllatusmunad, minipudelikesed (actimel, gefilus), väikesed plekkpurgid. Sisuks sobivad tatra-/odratangud, riis, väikesed kivikesed vms.)
Neljapäev (30.aprill)
Uurige koos lapsega ehteid, mida kannavad erinevad pereliikmed. Las laps nimetab erinevaid ehteid- kaelakee, sõrmus, käekett.
Voolige lapsega koos plastiliinist väikesed pallikesed ning moodustage nendest üks suurem ring alusele (et moodustuks kaelakee)